Skutečně pravý Deutz-Fahr na trhu !

S traktory Agrotron přivedla firma DEUTZ-Fahr na trh v základě spolehlivé stroje, které se všestranně osvědčily v provozu. Jisté ale je, že určité možnosti k vylepšení se objevily. Zda se to konstruktérům podařilo, můžeme nyní posoudit na nové řadě s označením Agrotron MK3.

Nová generace traktorů Agrotron byla vyráběna nejprve v řadě 120, 135 a 150 s 88 kW/120 až 110 kW/150 k. Úplnou novinkou byl pak typ Agrotron 165 se 117 kW/160 k. Traktory nové řady se budou do budoucnosti odlišovat nápisem „MK 3“ na kapotě motoru. Zkratka je odvozena od symbolu „Mark 3“ a označuje třetí dosažený stupeň vývojové kvality.
Další rozdíly nejsou běžnému zájemci zřetelné na první pohled. Hlavní záměr firmy ale směřoval jinam. Především byl vytýčen cíl „ v otázce kvality být na prvním místě “. A seznam změn a vylepšení, která byla za tímto účelem provedena, je ve skutečnosti dosti rozsáhlý:


1. Motor stroje Agrotron 120 MK 3 je nyní vybaven elektronickou regulací EMC. Větší rozsah konstantního výkonu a stabilnější chování motoru by mělo být odpovědí na tento prvek. V opěrné konzole pro pravou ruku se nachází elektronický ruční plyn se třemi tlačítky „Max“, „Min“ a „Mem“. Zde může obsluha jednoduše uložit zvolené otáčky a v případě potřeby je opět vyvolat.
2. Vzduchový filtr má nyní ejektorové odsávání prachu.
3. V průběhu roku 2000 začal výrobce nabízet také ventilátor s natáčecími lopatkami „Cleanfix“ od firmy Hägele (výbava na přání, příplatek kolem 1 500 marek ).


4. Management automatického řazení úkonů traktoru na souvrati byl ještě rozšířen o následující funkce : Při zvednutí tříbodového závěsu se vývodový hřídel automaticky vypíná, pohon všech kol zůstává nyní v pozici „Automatika“ na souvrati zapnutý.
5. V hydraulickém systému bylo do axiálního čerpadla integrováno dávkovací čerpadlo. U řídících přístrojů lze nastavit průtočné množství hydraulického oleje, uspořádání rychlospojek na zádi bylo vylepšeno. Přípojka „Power-beyond“ má nyní hydraulickou zasouvací mezivložku, která umožňuje rychlé oddělení nebo spojení vysokotlaké hadice s řídícím přístrojem. Přitom je konstruována tak, že nemůže dojít k žádným ztrátám oleje. Navíc je novinkou také možná kombinace okruhu vzduchotlakových brzd přívěsu s hydraulickým systémem současně.

Nejzřetelněji se inovace u nové řady projevují v kabině. Nejprve zaujme každého řidiče o 100 mm zvětšený úhel otevírání dveří, který má zlepšit vstup do kabiny. Velký důraz kladli konstruktéři na další zvýšení preciznosti montáže. To se týká např. stropního panelu a výlisků, což se projevuje kromě jiného zúžením mezer.
Vylepšena byla také konzola vpravo v pohledu řidiče pro jednodušší a rychlejší ovladatelnost traktoru, stejně tak jako satelit v loketní opěrce. Páky pro volbu otáček vývodového hřídele 540/1000 a Normal/Economy jsou zabudovány ve větším odstupu, čtyřstupňové řazení pod zatížením ovládá řidič velkou výkyvnou pákou v opěrce paže a klíček zapalování se nachází v pravém sloupku. Pravá loketní opěrka s ovladači je nově stylizována a lze ji výškově přestavovat ve velkém rozsahu.


Každého řidiče jistě potěší moderně koncipovaná klimatizace :

o 65 % více vzduchu dopravují dva ventilátory skrze 16 výfukových otvorů ( z toho také dva v postranním sloupku pro odmrazování a odvlhčení bočních skel).

Díky vylepšenému tlumení zvuku a díky jiným opatřením, jako bylo odstranění čerpadla řízení z kabiny řidiče, byla také snížena hladina hluku v kabině. Výrobce udává při zatížení hodnotu 72 dB(A).
V seznamu novinek stojí za zmínku konečně také kompletně nové potrubí hydraulického systému traktoru, stejně tak jako přemístění elektrických obvodů do pružných ochranných trubek. Nové jsou také větší zadní blatníky a nová sedačka „Maximo“ firmy Grammer, která je speciálně přizpůsobená konstrukci mechanického odpružení kabiny traktorů Agrotron.

Firma Deutz-Fahr se svými traktory značky „Mark 3“ dává příslib lepší kvality, delší životnosti a vyšší hodnoty. První zkušenosti a jeden rok provozu potvrzují, že četná zlepšení mají svou hlavu a patu.